hannahinmalawi.reismee.nl

Voorbereidingen, voorbereidingen en nog eens voorbereidingen

Hoi allemaal,

Het duurt nog twee dagen en dan vertrek ik toch echt naar Malawi. De laatste loodjes moeten nu gelegd worden. Zo moet ik mijn koffer nog inpakken, heel veel spullen uitzoeken die ik heb gekregen van veel lieve mensen om mij heen om mee te nemen voor de mensen daar, de laatste benodigde dingetjes halen in de winkel en natuurlijk zullen er ook een aantal Nederlandse boodschappen ingepakt moeten worden die ook nog gekocht moeten worden. Vandaag en morgen zijn we hier thuis dus nog druk bezig! Wat ik overigens heerlijk vind.

De gedachte - om dinsdag weggebracht te worden, officieel afscheid te nemen, de vlucht in mijn eentje te moeten doormaken, bij aankomst in Malawi gelijk de indrukken te moeten verwerken en het hele avontuur wat mij daar te wachten staat moet gaan meemaken - maken me toch wel ietwat zenuwachtig. Ik denk voornamelijk dat dat komt omdat ik bang ben voor het onbekende. Misschien is bang zijn een te groot woord, maar het zorgt in ieder geval voor kriebels in mijn buik.

Nu helpt het natuurlijk wel om die kriebels te minimaliseren door goed voorbereid op deze reis te gaan door alle mogelijk verkrijgbare brochures en reisboekjes door te lezen. Had ik dit maar gedaan ...

De realisering van mijn Afrika avontuur moest ontzettend snel gebeuren. Als je eind juli weet voor drie maanden weg te willen en je dan uiterlijk half december terug wilt zijn, weet je dat je hard aan de bak moet gaan. En geloof me, dat is niet altijd over roosjes gegaan. Met papa en mama ver weg in Polen heb ik alles zelf moeten doen. Natuurlijk hebben zij mij herinnerd aan belangrijke zaken en veel meegedacht. Toch moet je alles hier zelf doen. Zo kon ik bijvoorbeeld niet aan mama vragen om mijn medicijnen op te halen bij de apotheek. Alle kleine dingetjes die je ouders normaal uit je handen kunnen nemen, moest ik zelf doen. Toen dacht ik ‘Was ik maar eerder begonnen’. Maar ik denk dat als jullie mij goed genoeg kennen ik het de volgende keer waarschijnlijk weer last minute zou doen.

Ik ga nu toch echt verder met het regelen van de laatste dingen en mijn volgende blog voor jullie zal in Malawi geschreven worden! Ik kijk er nu al naar uit!

Reacties

Reacties

alinde

en daar gaat onze lieve stoere dappere nicht. Je gaat je hart volgen, je bent een held!
dikke smakkert Alinde

Ruth

Succes nog met alles inpakken enzoo :D

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood