hannahinmalawi.reismee.nl

Twee speciale projectdagen

De Social Safari is een reis die je kan boeken via Doingoood waarbij je twee weken lang verschillende projecten te zien krijgt, op safari gaat en geniet bij Lake Malawi. Een compacte en leuke reis. Nu was de Social Safari afgelopen week twee dagen bij ons op bezoek.

Dag 1: De Social Safari groep, bestaande uit Sylvia, Marijke, Erwin en Mariël, ging samen met Janneke, onze coördinator, een muurschildering maken in het lokaal van groep een. In de tussentijd bleven Frank en ik in onze klassen en hebben we zo nu en dan een blik geworpen op de voortgang van dit mooie gebeuren. Na een ochtend te hebben geschilderd, zijn we naar het huis van de directeur gegaan waar we door zijn vrouw begeleid werden voor een kookproject. African cake, Nsima en gekookte Mango stonden op de planning en hebben we samen met haar klaargemaakt. Nsima is een gerecht dat hier tweemaal daags gegeten wordt en erg voedzaam en betaalbaar is. Het bestaat uit maïsflower en water. En als er geld over is kunnen er wat groentes bij gemaakt worden. Zo hadden wij een groenteprut bestaande uit mosterdbladeren en tomaat en een verrassingsgroenteprut welke gemaakt was van witte bonen, tomaat en ui. Al met al was alles bij elkaar een zeer voedzame maaltijd en een ontzettend leerzame, cultuurrijke en gezellige dag.

Dag twee was heel anders van aard. We hebben met alle klassen geknutseld. Strijkkralen rijgen en loombandjes maken, vliegtuigjes vouwen en slingers maken, bloemen met crêpepapier en papier gemaakt, getekend en gekleurd en stickers geplakt. Dit doen met een hele school vergt misschien wel veel tijd, maar is de moeite waard om te doen. Je ziet de kinderen stralen als ze iets wat zij hebben gemaakt om doen en ze zijn trost als je daar een foto van wilt maken. Zelfs nog de dagen na deze droegen een aantal van de kinderen hun zelfgemaakte kettingen, armbanden en haarbanden. Het was een grootst succes! En knutselen, dat gaan we zeker nog een keer doen met onze kids!

Astrid Tijssen

Leuk Hannah om weer wat van je te lezen. En wat een uitdaging al die verschillende bezigheden. Hartelijke groet.

Erwin Smolders

Hoi Hannah, wij vonden het het ontzettend leuk om te doen. En leuk om al die blije gezichten van de kinderen te zien na een dagje knutselen. Mis het daar wel. Geniet er nog lekker van en jullie zijn goed bezig.

theresia

lieverd wat een leuke foto's, vooral van die stralende kindertjes! En wat je daar allemaal ook eet! Het klinkt goed, maar heb je niet o zo zin in een patatje...

Doingoood